Apartment Guide
(253) 393-9199
Military

The Lodge at Madrona

3202 South Mason Avenue, Tacoma, WA 98409
5 units available now
1 Bed$1,224–$2,394
2 Beds$1,381–$2,650

Tour from Home

Live video tours and 3D tours to help you explore from home.

3D Tours and Videos

The Lodge at Madrona, Tacoma, WA
3D Tour
The Lodge at Madrona, Tacoma, WA
Video Slideshow
Person engaged in a live video property tour on a mobile device

Live Video Tours

This property may offer live video tours through apps like FaceTime and Zoom.

Floor Plans & Pricing

1Bedroom, 1Bath - Contemporary
1 Bed1 Bath
$1,304–$2,394635 sqft
2 Available
L303
$1349+
635 sqft
1 Bed1 Bath
Today
M103
$1320+
635 sqft
1 Bed1 Bath
Today
L106
$1320+
635 sqft
1 Bed1 Bath
Dec 15
N304
$1304+
635 sqft
1 Bed1 Bath
Dec 24
1Bedroom, 1Bath - Large
1 Bed1 Bath
$1,224–$2,394695 sqft
1 Available
Q102
$1327+
695 sqft
1 Bed1 Bath
Today
X305
$1380+
695 sqft
1 Bed1 Bath
Dec 05
Q305
$1255+
695 sqft
1 Bed1 Bath
Dec 10
X106
$1335+
695 sqft
1 Bed1 Bath
Dec 21
Q101
$1224+
695 sqft
1 Bed1 Bath
Dec 25
2Bedroom, 1Bath - Contemporary
2 Beds1 Bath
$1,381–$2,552820 sqft
1 Available
G102
$1381+
820 sqft
2 Beds1 Bath
Today
G104
$1468+
820 sqft
2 Beds1 Bath
Dec 12
H108
$1498+
820 sqft
2 Beds1 Bath
Dec 13
2Bedroom, 1Bath - Traditional
2 Beds1 Bath
$1,432–$2,650840 sqft
1 Available
P102
$1539+
840 sqft
2 Beds1 Bath
Today
T201
$1532+
840 sqft
2 Beds1 Bath
Dec 11
V203
$1432+
840 sqft
2 Beds1 Bath
Dec 28
Y304
$1446+
840 sqft
2 Beds1 Bath
Feb 22
2Bedroom, 2Bath - Traditional
2 Beds2 Bath
$1,480–$2,619970 sqft
Dec 11
W202
$1505+
970 sqft
2 Beds2 Bath
Dec 11
Z101
$1480+
970 sqft
2 Beds2 Bath
Dec 12
1Bedroom, 1Bath - Small
1 Bed1 Bath
$1,336–$2,333555 sqft
Contact
Prices, specials, features and availability subject to change.

Ratings & Reviews

Review
The Lodge at Madrona

Select a star to begin your review.
Overall Ratings
(2 Ratings)

2 Reviews for The Lodge at Madrona

Sort By:
Default

I would give the Lodge at Madrona ZERO STARS if that was an option. Upon move out, they claimed we had "delaminated" the carpets and said we wouldn't be receiving our security deposit back since the carpets needed to be replaced. We showed them photos showing the carpets in perfect condition and they backtrack. They said the carpets were re-evaluated and they weren't going to charge us for the replacement of carpets. Instead, they found a pet odor - We never had a pet!! We brought that to their attention and the pet odor miraculously disappeared. Absolutely TERRIBLE COMPANY!

07-24-2020

Was this helpful?
Thank you for your feedback, we apologize for the negative experience you had. Unfortunately, we were not happy with the initial bid that our vendor supplied us with and after further review by the manager determined that you were charged incorrectly. We have since communicated with you regarding your refund. If you need anything else, please call us at (206) 709-5830.

08-03-2020

Thank you for your feedback, we apologize for the negative experience you had. Unfortunately, we were not happy with the initial bid that our vendor supplied us with and after further review by the manager determined that you were charged incorrectly. We have since communicated with you regarding your refund. If you need anything else, please call us at (206) 709-5830.

08-03-2020

Yall never rent The Lodge At Madrona they sent us a $3700 move out bill because they double charged us several line items including double Jan rent and double the lease termination fee. Even though their bill ledger shows we Fing paid Jan rent (our last month) and the early term fee. Ive called twice now to speak to a manager and Im told she is too busy to talk to me. Better get resolved fast before my husband is off tomorrow cause I can guarantee he is going to be 1000x less pleasant than me! Funny enough when you remove all the double charges and incorrect stuff (for example the move out work order summary says touch up paint was $100 but the bill ledger they put it at $1000) they actually OWE US money. Not to mention a random line item that is titled as a credit yet its in the ledger as a charge We had a dryer that didnt work for two weeks and a dishwasher that didnt work for over a month despite multiple maintenance visits and nothing changed until we went into the office. Yet we didnt complain when they raised our rent. It doesnt matter how a place is when youre there it matters more how they treat you when they want to steal your money from you. This is completely unacceptable and unprofessional that I should have to be spending time going through line by line to make sure everything is corrected. /livid

02-10-2020

Was this helpful?
Hi there. We apologize for the experience you have had at our community, we have a new manager who would be happy to look into this for you. Please give us a call at (206) 709-5830 to discuss. Thanks!

06-02-2020

Hi there. We apologize for the experience you have had at our community, we have a new manager who would be happy to look into this for you. Please give us a call at (206) 709-5830 to discuss. Thanks!

06-02-2020

Amenities

Apartment Features

Balcony
Cable Ready
Ceiling Fan(s)
Dishwasher
Fireplace
Microwave
New/Renovated Interior
Oversized Closets
View
Washer & Dryer In Unit
Deck
Garbage Disposal
Refrigerator

Special Features

Disability Access
Furnished Available

Community Features

Accepts Electronic Payments
Business Center
Clubhouse
Emergency Maintenance
Extra Storage
Fitness Center
Full Concierge Service
High Speed Internet Access
Hot Tub
Laundry Facility
Pet Park
Playground
Public Transportation
Swimming Pool
Wireless Internet Access
Conference Room
Controlled Access
On Site Maintenance
On Site Management
Racquetball Court(s)

Additional Features

Large Walk-In Closets*
Pool with Recreational Cabana
Playground
Washer/Dryer
Fitness Center
Patio/Balcony
Dishwasher
Media Room
Microwave*
Wi-Fi Lounge
2-Bay Manual Car Wash
Disposal
4-Acre Off-Leash Pet Park
Vertical Blinds
Cable TV
Easy Commute to JBLM
Extra Storage
Flexible Monthly Payments with Flex Rent
Spectacular Views*
Zero Deposit Options Available

Pets Policy

Cats Welcome
Dogs Welcome

Parking

Other

Property Details

The Lodge at Madrona

Comfort, Charm & Spectacular View of Mt. Rainier The Lodge At Madrona offers the lifestyle you've been looking for. We're conveniently located minutes from downtown Tacoma and a short drive from beautiful Gig Harbor. With fantastic shopping, restaurants, and entertainment options down the street with close proximity to I-5 and Hwy 16, everything you need is easily accessible. Residents enjoy sunbathing by the heated pool, relaxing in the community cabana, and grabbing a coffee from our on-site espresso stand. If you're craving a bit more activity, try out the fitness center or take your four-legged friends out for some fun at our 4-acre off-leash pet park. Come by today and see why so many people love living at The Lodge at Madrona.

Lease Terms

Variable

We offer flexible lease options, please call for more information. We look forward to speaking with you!

Office Hours

In response to COVID-19, we have moved to a VIRTUAL leasing office until further notice.

Open until 6:00pm

 - 
 - 
 - 
 - 
 - 
 - 
 - 

Schools

Delong Elementary School

4901 S 14th St
Grades K-5 | Public
Apartments Near Delong Elementary School
3/10
Great Schools®

Truman Middle School

5801 N 35th St
Grades 6-8 | Public
Apartments Near Truman Middle School
3/10
Great Schools®

Foss High School

2112 S Tyler St
Grades 9-12 | Public
Apartments Near Foss High School
2/10
Great Schools®

Bellarmine Preparatory School

2300 S Washington St
Grades 9-12 | Private
Apartments Near Bellarmine Preparatory School
No Rating
Great Schools®

Tacoma Waldorf School

3315 S 19th St
Grades PK-4 | Private
Apartments Near Tacoma Waldorf School
No Rating
Great Schools®
*All content about schools and school districts is provided by GreatSchools, a third party. Apartment Guide does not create, develop, contribute to, or endorse this content.

Contact
The Lodge at Madrona

(253) 393-9199

I'm interested in (optional)

Add Message +
By submitting this form, you agree to RentPath's 

Tacoma Apartment Features

People who viewed this apartment also viewed

Artboard

© 2020 RentPath, LLC. All rights reserved. All photos, videos, text and other content are the property of RentPath, LLC. APARTMENT GUIDE and the APARTMENT GUIDE Trade Dress are registered trademarks of RentPath, LLC or its affiliates.

Apple, the Apple logo, iPad, and iPhone are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. App Store is a service mark of Apple Inc.

Information is copyrighted and school data provided by GreatSchools.org. Information is deemed reliable but not guaranteed. Schools listed above are based on distance from the selected location and are just a sampling of the schools in the area. To find a particular school district, and how it relates to a specific apartment, please contact the apartment manager.

Download the ApartmentGuide.com app for Android and iOS