Apartment Guide
Pet Friendly

Willow Cove

9300 S Redwood Rd, West Jordan, UT 84088
7 units available now
1 Bed$979–$1,099
2 Beds$1,089–$1,199
3 Beds$1,389–$1,450

Tour from Home

Live video tours and 3D tours to help you explore from home.

3D Tours and Videos

Willow Cove, West Jordan, UT
3D Tour
Willow Cove, West Jordan, UT
Video Slideshow
Person engaged in a live video property tour on a mobile device

Live Video Tours

This property may offer live video tours through apps like FaceTime and Zoom.

Floor Plans & Pricing

Apartment
1 Bed1 Bath
$979–$1,099800 sqft
2 Available
Apartment
2 Beds1.5 Bath
$1,089–$1,1991000 sqft
3 Available
Apartment
2 Beds2 Bath
$1,169–$1,1991000 sqft
2 Available
Apartment
3 Beds2 Bath
$1,389–$1,4501300 sqft
Contact
Prices, specials, features and availability subject to change.

Ratings & Reviews

Review
Willow Cove

Select a star to begin your review.
Overall Ratings
(26 Ratings)

20 Reviews for Willow Cove

Sort By:
Default

My move in was great with the help of the fantastic JR in the office. I love my apartment the location so far my neighbors. My dog is deaf and blind but really liking the dog park.

10-01-2020

Was this helpful?
Welcome to the neighborhood! We're thrilled to hear JR was so helpful to you throughout the application and move-in process! We will be sure to pass along your kind words to him. It's awesome to know your four-legged friend is loving our pet-friendly amenities and that you're enjoying a five-star experience here at Willow Cove! If there is anything you ever need, don't hesitate to reach out to the office and let us know. We're here to help! Thanks again!

10-05-2020

My Wife and I were lied to about the unit that we were getting. I told Melissa that I was in love with the layout of the 2-bedroom apartment and that it was perfect. After everything was submitted and the lease was filled out, we received the keys to our unit. It was not disclosed that our unit was handicap accessible which completely changes the layout. The unit smelled horribly. When talking with the complex, they told me that we could move units, but would have to pay a fee. I told the office that we were unable to move in that day due to the horrific smell. They came in and said that they would try to deodorize the unit. The deodorizing helped a little bit but it was still pretty bad. They said there was nothing they could do. A week after moving in, we received a late notice for not paying $1. Come to find out, Melissa made some calculation errors with our move in and we missed $1 somewhere. Whatever, we paid it. The outside of the complex was dirty and we had paint on the outside and the storage door. Fast forward to 63 days before our lease ends. My wife and I submitted our own detailed notice to vacate the premises at the end of our lease. We took it in and handed it to Kendall. Kendall handed their own version of the vacating the premises paper and had us sign it. A month later, I get an email from Melissa asking me if we were going to renew our lease because our lease ends soon. Surprise!! Not only did they not have the notice we handed them but they didn't have their form that we signed! Her response was "I don't think we've received it." We signed it there!! After speaking with the manager, they said that they would honor the 6o days. Now it is time for the walk through as we handed in our keys. Patty did the walk through and said the apartment is perfect condition but we will be charged for the drip pans, carpet and the last water bill and we went on our way. They refuse to put it in writing.

10-03-2019

Was this helpful?
Thank you for reaching out, Stephanie. Due to the nature of your concerns, we feel it would be best if we spoke with you directly. Please stop by the office or give us a call at (801) 562-1770 when you have the time. Thank you. - The Team at Willow Cove

10-07-2019

Management complains about everything! If you get paid a day after rent, $250 late fee. No flexibility whatsoever, they even complain if you have the wrong kind of chair or bbq on the patio and fine you for it! Its pretty much a joke.

09-06-2019

Was this helpful?
We're sincerely sorry you feel that way about our community. You can rest assured that no one affiliated with our management or maintenance teams engages in capricious behavior, nor do we ever want our residents to feel anything less than valued. If you would like to address your concerns in greater detail, we encourage you to contact our office directly whenever you have a minute. Thank you.

09-16-2019

Very poor customer service experience. I took excellent care of my appartment. I spent my own money on fixing the place up. Maintenance crew does a half job on fixing things the right way. The people in the office are very lazy and they don't care about the condition your appartment is in. You are guaranteed not to get one penny of your deposit back. In fact they find ways to charge you for damage. Even if it's $5 dollers. Very corrupt people that work here. I wish there was an option here where I could choose not to give these guys even a star. Don't live here.

05-29-2019

Was this helpful?
Thank you for providing us with your feedback. We're saddened to see your stay did not live up to your expectations and apologize for any inconvenience you encountered due to your home amenities. If you would like to discuss our end-of-lease billing policies or your experiences in more detail, we invite you to reach out to the office directly to speak with our team. Moving forward, we'll keep striving to provide all our residents with excellent homes and wish you the best in your future endeavors.

06-03-2019

Thank you for providing us with your feedback. We're saddened to see your stay did not live up to your expectations and apologize for any inconvenience you encountered due to your home amenities. If you would like to discuss our end-of-lease billing policies or your experiences in more detail, we invite you to reach out to the office directly to speak with our team. Moving forward, we'll keep striving to provide all our residents with excellent homes and wish you the best in your future endeavors.

06-04-2019

Great apartment! Staff is great too!

09-02-2018

Was this helpful?
We're so happy you think so! Our team strives to create a wonderful community for our residents and we hope that we can continue providing you a five-star experience for years to come. Thank you for sharing this feedback!

09-06-2018

Amenities

Apartment Features

Air Conditioning
Balcony
Ceiling Fan(s)
Dishwasher
Fireplace
Microwave
New/Renovated Interior
Oversized Closets
Some Paid Utilities
Stainless Steel Appliances
Vaulted Ceilings
View
Washer & Dryer Connections
Washer & Dryer In Unit
Patio
Refrigerator

Special Features

Furnished Available
Short Term Available

Community Features

Accepts Credit Card Payments
Accepts Electronic Payments
Clubhouse
Emergency Maintenance
Extra Storage
Fitness Center
Gated Access
High Speed Internet Access
Hot Tub
Laundry Facility
Pet Park
Playground
Public Transportation
Swimming Pool
Tennis Court(s)
Wireless Internet Access
Controlled Access
On Site Maintenance
On Site Management
Recreation Room
Pet Friendly

Additional Features

Pets Welcomed and Adored
Yoga and Fitness Center
Well Designed Floor Plans
Attractive Bedroom Suites
Gourmet Kitchens
Non-Smoking Apartments Available
Washer/Dryer Hookups
Washer/Dryer Available For Rent
Designer Carpets
4 bars with T-Mobile!
Covered Parking
Professionally Managed and Maintained
Lush Landscaping
Enormous Pool and Beach Deck
Playground Fortress
Visa/MasterCard/AMEX accepted

Pets Policy

Cats Welcome
  • Deposit: $100
  • 300 Fee
  • $40 Monthly Pet Rent
  • 1 Pet Max
  • $40 monthly pet rent/per pet
Dogs Welcome
  • Deposit: $100
  • 300 Fee
  • $40 Monthly Pet Rent
  • 1 Pet Max
  • Call for more details on breed restrictions.

Parking

Covered Lot

  • Assigned Parking
  • $20 Space Fee
  • 1 Spaces
  • The $20 fee is included in your rent amount

Property Details

Willow Cove

Relish in the value of living at Willow Cove. Our spacious, energy efficient 1, 2 and 3 bedroom apartment homes are sure to satisfy your desire for the perfect apartment home. Willow Cove is close to the freeway and TRAX saving you time and money. Only a few apartments left so stop by today! * All prices are subject to change based on availability and qualification of applicant, additional fees may apply.

Lease Terms

12-Month

Many Lease Terms Available. We welcome your pets up to 100+ lbs with a $400 pet deposit and just $40 monthly pet rent, per pet.

Office Hours

In response to COVID-19, office hours and walk-in appointments may be limited.

Open until 6:00pm

Closed
 - 
 - 
 - 
 - 
 - 
 - 

Schools

Westvale Elementary School

2300 W Gardner Ln
Grades K-6 | Public
Apartments Near Westvale Elementary School
5/10
Great Schools®

West Jordan High School

8136 S 2700 W
Grades 10-12 | Public
Apartments Near West Jordan High School
2/10
Great Schools®

West Jordan Middle School

7550 S Redwood Rd
Grades 7-9 | Public
Apartments Near West Jordan Middle School
3/10
Great Schools®

American Heritage Of South Jordan

11100 S Redwood Rd
Grades PK-12 | Private
Apartments Near American Heritage Of South Jordan
No Rating
Great Schools®

Kindercare Learning Center-West Jordan

1785 W 7888 S
Private
Apartments Near Kindercare Learning Center-West Jordan
No Rating
Great Schools®

Hawthorn Academy

9062 S 2200 W
Grades K-9 | Charter
Apartments Near Hawthorn Academy
5/10
Great Schools®

Itineris Early College High School

8714 S Roy Del Cir
Grades 11-12 | Charter
Apartments Near Itineris Early College High School
8/10
Great Schools®
*All content about schools and school districts is provided by GreatSchools, a third party. Apartment Guide does not create, develop, contribute to, or endorse this content.

Contact
Willow Cove

(801) 666-4668

I'm interested in (optional)

Add Message +
By submitting this form, you agree to our Terms of Service and Privacy Policy.

People who viewed this apartment also viewed

Artboard

© 2021 RentPath, LLC. All rights reserved. All photos, videos, text and other content are the property of RentPath, LLC. APARTMENT GUIDE and the APARTMENT GUIDE Trade Dress are registered trademarks of RentPath, LLC or its affiliates.

Apple, the Apple logo, iPad, and iPhone are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. App Store is a service mark of Apple Inc.

Information is copyrighted and school data provided by GreatSchools.org. Information is deemed reliable but not guaranteed. Schools listed above are based on distance from the selected location and are just a sampling of the schools in the area. To find a particular school district, and how it relates to a specific apartment, please contact the apartment manager.

Download the ApartmentGuide.com app for Android and iOS