Amenities

Apartment Features

  • Air Conditioning
  • Balcony
  • Dishwasher
  • Gas Range

Special Features

  • Pets
  • Short Term Available

Community Features

  • Accepts Credit Card Payments
  • Accepts Electronic Payments
  • Clubhouse
  • Emergency Maintenance

Additional Features

  • Individual Air Conditioning
  • One and Two Bedrooms
  • Balcony
  • Washer and Dryer Available in Select Apartments
View More

Pets

Cats OK
Dogs OK
Pet Friendly
(248) 319-0896or

Floor Plans & Pricing

2-Bed/1-Bath, Lily
2 Beds1 Bath
$990–$1,000938+ sqft
Nov 07
16304
$1000
938 sqft
2 Beds1 Bath
Nov 07
2-Bed/2-Bath, Bouvardia
2 Beds2 Bath
$1,095–$1,1051016+ sqft
Nov 28
26207
$1105
1016 sqft
2 Beds2 Bath
Nov 28
2-Bed/1-Bath, Constantia
2 Beds1 Bath
$850–$860800+ sqft
Nov 29
03305
$860
800 sqft
2 Beds1 Bath
Nov 29
1-Bed/1-Bath, Verbena
1 Bed1 Bath
$735630+ sqft
Contact
1-Bed/1-Bath, Mahonia
1 Bed1 Bath
$735680+ sqft
Contact
1-Bed/1-Bath, Lilac
1 Bed1 Bath
$725680+ sqft
Contact
1-Bed/1-Bath, Peony
1 Bed1 Bath
$835769+ sqft
Contact
1-Bed/1-Bath, Muscari
1 Bed1 Bath
$835785+ sqft
Contact
1-Bed/1-Bath, Malva
1 Bed1 Bath
$885822+ sqft
Contact
1-Bed/1-Bath, Peony Deluxe
1 Bed1 Bath
$945936+ sqft
Contact
2-Bed/1-Bath, Violet
2 Beds1 Bath
$845800+ sqft
Contact
2-Bed/1-Bath, Azalea
2 Beds1 Bath
$1,000936+ sqft
Contact
2-Bed/1-Bath, Petunia
2 Beds1 Bath
$1,035936+ sqft
Contact
2-Bed/2-Bath, Poinsetta
2 Beds2 Bath
$1,1101023+ sqft
Contact
Prices, specials, features and availability subject to change.

Property Details

42.5216,-83.50630995 Springlake Blvd, Novi, MI 48377The SpringsThe Springs - Novi

The Springs

The Springs Apartments, located in the highly sought after city of Novi, Michigan, offers a wide array of one and two bedroom apartments. Each apartment home features landlord paid heat and water, a lakefront patio or balcony, and fully equipped kitchens with dishwashers. Whether you choose to save money each month and take advantage of our onsite laundry facility or choose to have your own private washer and dryer in your apartment, we have just what you need to live a comfortable lifestyle.

Enjoy our contemporary resident clubhouse to host birthday parties or bridal showers, and relax by our pool surrounded by an expansive sundeck overlooking a beautiful lake. Take a leisurely stroll through the community or get to know your neighbors during our annual resident social events. The Springs is pet friendly welcoming cats and large dogs less than 75lbs (restrictions apply).

The Springs is located off Pontiac Trail just east of Beck Road, providing quick access to I-96 and I-275. Our prime location means you're minutes from Twelve Oaks Mall, Kensington Metro Park, multiple grocery stores, and several dining options. We are proudly affiliated with the Walled Lake Consolidated School District.






Enjoy our contemporary resident clubhouse to host birthday parties or bridal showers, and relax by our pool surrounded by an expansive sundeck overlooking a beautiful lake. Take a leisurely stroll through the community or get to know your neighbors during our annual resident social events. The Springs is fur-friendly welcoming cats and large dogs less than 75lbs (restrictions apply).

The Springs is located off Pontiac Trail just east of Beck Road, providing quick access to I-96 and I-275. Our prime location means you're minutes from Twelve Oaks Mall, Kensington Metro Park, multiple grocery stores, and several dining options. We are proudly affiliated with the Walled Lake Consolidated School District. Look, Love, and Live Better at The Springs.

Lease Terms

Lease Terms are 6 and 12 months.

(248) 319-0896or

Office Hours

Open Today

 - 
Show All Hours
(248) 319-0896or

Ratings & Reviews

Review The Springs!

Select a star to begin your review.
Overall Ratings
(17 Ratings)

8 Reviews for The Springs

Sort By:
Default

Do not move here if you value your money and appreciate a quality apartment. I've lived in the Springs for 2 years in a 2 bedroom apt and initially the rent was $835. It rose to $865 last year and we just got notice it was going up to $905 but the quality of the apartment continues to go down. We have old fashioned knobs on closets and doors that continue to come off, a defective washer and dryer and a stove that does not work properly. Our kitchen counter tops have been coming apart since before we moved in and the property refuses to address, they did note it so we would not be charged when we moved.....Wow, thanks!!! The Springs brags on free water and heat but the water ALWAYS comes out cloudy from the faucets and it keeps turning our toilet brown from whatever is in this toxic water. Can Edward Rose & Sons honestly say this water is safe to drink, bath and cook with? It reminds me of the lead in Flint's water and being a mother of a 2 year old, I can't take the risk with my child so we always use bottled waters. Snow removal is a joke as they use a pick up truck to remove the snow. I'm from Southfield and my former complex continues to do an amazing job with snow removal and repairs so imagine my disappointment and frustrating moving to sought after Novi only to realize that with Edward Rose & Sons that you will only be paying for the name, not quality. Save your money and sanity and please move somewhere else!!!!!!!

05-06-2017

Was this review helpful?
Certified Resident

We are overall happy living here. The office staff (specially the manager) has been very nice and cooperative with us. The only thing is Neighbors often throw trash around our apartment (front porch and entrance) which is unacceptable. We have brought this situation to the main office who is supposedly looking into this.

Valerie P.

10-07-2014

Was this review helpful?
Thank you, Valerie. We are happy to know you enjoy living here! We appreciate you contacting the office in regards to your situation. We hope you do not have any more issues. If you do, please let us know.

10-303-2014

Certified Resident

Office staff is very personable and professional. Maintenance issues are addressed in timely manner. Only complaint is parking, first-come, first-serve, and having to pay for the covered spots. I work off-shift and coming home at night and having to park a building or so away and walk during winter, in the dark, was not safe or convenient. Choose to pay for covered parking spot for safety and convenience.

09-29-2014

Was this review helpful?
Certified Resident

Lack of enough carports

09-26-2014

Was this review helpful?
Thank you for the comment. We are always open to suggestions that would improve our community. We will be sure to pass this along as carports are a great amenity, especially during winter. Be sure to contact the office to check availability since it is always changing.

10-303-2014

Certified Resident

Water there is like much of Novi, nasty well water that takes forever to wash soap off. On top of it, the water is periodically a deep, rusty red. The water alone is enough to make me glad to be gone. Although, I admit, it is usually drinkable.

09-26-2014

Was this review helpful?
Thank you for the review. We are sorry to hear you had issues with the water. Our water is tested weekly by our staff and yearly by the city. If you did experience any specific issues, we hope you contacted the office and got it resolved. Hopefully the rest of your stay with us was enjoyable. Thank you again.

10-303-2014

(248) 319-0896or

Schools

Rating 9

Hickory Woods Elementary School

30655 Novi Road, Novi, MI 48377
Public
Special Education
K-5
Rating 8

Walled Lake Western High School

600 Beck Rd, Commerce Township, MI 48390
Public
Special Education
9-12
Rating 6

James R Geisler Middle School

46720 W Pontiac Trl, Commerce Township, MI 48390
Public
Special Education
6-8
Rating default

St William School

135 Oflaherty St, Walled Lake, MI 48390
Private
Coed
1-9
Rating default

Catholic Central High School

27225 Wixom Rd, Novi, MI 48374
Private
All Male
9-12
Rating 10

Plymouth Scholars Charter School Academy

48484 North Territorial Road, Plymouth, MI 48170
Charter
Coed
K-8
Rating 1

Faxon Language Immersion Academy

28555 Middlebelt, Farmington Hills, MI 48334
Charter
Coed
K-7
All content about schools and school districts is provided by GreatSchools, a third party. Apartment Guide does not create, develop, contribute to, or endorse this content.
(248) 319-0896or

Helpful Information

Check Availability

(248) 319-0896
By submitting this form, you agree to RentPath's Terms of Service and Privacy Policy.

People who viewed this apartment also viewed