Apartment Guide
(269) 220-3604
Pet Friendly
$ Rent Specials

Dover Hills

4520 Dover Hills Drive, Kalamazoo, MI 49009
8 units available now
1 Bed$860–$980
2 Beds$965–$1,155

Floor Plans & Pricing

1 Bdrm / 1 Bath Breakfast Bar
1 Bed1 Bath
$905–$925825+ sqft
1 Available
1 Bdrm/1 Bath W/D Breakfast Bar
1 Bed1 Bath
$965–$980900+ sqft
2 Available
2 Bdrm / 1 Bath
2 Beds1 Bath
$965–$985950+ sqft
3 Available
2 Bdrm / 2 Bath Washer / Dryer
2 Beds2 Bath
$1,135–$1,1551150+ sqft
2 Available
1 Bdrm / 1 Bath W/D Galley
1 Bed1 Bath
$935–$955850+ sqft
Dec 12
1 Bdrm / 1 Bath Galley Kitchen
1 Bed1 Bath
$860–$880760+ sqft
Contact
Prices, specials, features and availability subject to change.

Move-in Specials

Our apartments will "leaf" you breathless! Call today to find out how you could save up to $765 off your total move in! Use promo code LEAF to receive $40 off your application fee.

Take advantage of this fantastic offer today!

(269) 220-3604

Ratings & Reviews

Review
Dover Hills

Select a star to begin your review.
Overall Ratings
(30 Ratings)

12 Reviews for Dover Hills

Sort By:
Default

Peaceful and quiet a very nice place to live

08-29-2019

Was this helpful?

I live here now and hate it. They entered my apartment, for an inspection, without my knowledge or notifying me after. They had me kenneling my dog for days to do the inspection but had already, without my knowledge, completed the inspection. They told me there was one inspection a year and now there is another notice of an inspection and want me to kennel my dog and empty my closet. They also, on a flyer, stated if they have to move my things they are not responsible for damage. The hot tub has been broken for months and the mens sauna has been broken and a drunk man was in the womens sauna when I went to use it one day. The rent is ridiculous and the potential fees are enormous. For example, they DNA test your dog(s) and if they find poo they send it to a lab and charge $150.00 for picking it up. I took kids to the pool one day and a drunk couple was making out hard core in the pool. I applied for a specific type of apartment and they switched it on me 3 times and I landed with a much more expensive apartment one day before my old lease was up. People dump mass amounts of garbage and household items next to the dumpsters and there are no gatherings allowed in the clubhouse. Isnt that the point of a clubhouse? All the amenities are free but not guaranteed to work and more than not they are unable to be used. I hate this place and would love to leave but they have crazy lease breaking rules as well. I would never recommend anyone live here. Not even my worst enemy. Be smarter than I was and rent anywhere else!

10-13-2017

Was this helpful?
I'm sorry to hear that your experience has been less than desirable. That said, I'd be happy to try and rectify your concerns so that the remainder of your stay is enjoyable! Please feel free to call me at (269) 372-0400. I look forward to hearing from you.

07-22-2019

Certified Resident

Management only cares about collecting rent checks. They couldn't care less about residents concerns or issues. I have been ignored and told they would tend to the issue at a later time. My apartment has windows that are seemingly useless because of the draft that comes through them. Management and maintenance both seem to think it's not a big deal that residents are unhappy. Once again as long as they get rent checks they are happy. I'm moving out of here as soon as possible. I regret moving in

12-04-2014

Was this helpful?
We are very sorry you feel we don't care. We can assure you that we do, and are aggressive with our maintenance service as we are with our rent collection. Please reach out directly with your concerns and we will work to resolve them.

02-13-2015

Certified Resident

The location is quite good but since it's close to the University you have to be lucky to have good neighbors. The office staff is quite helpful and the the landscape is beautiful. Plus, you can have your own pets. My only issue is when you have to deal with what they call Corporate . They are stubborn and not very friendly to the residents. More, every time you have something to ask, the staff refer you to corporate and then you are hung. It's a shame because the facilities are awesome.

12-01-2014

Was this helpful?
Glad to hear you have been happy with our on-site service. Normally we are very capable of answering any questions you may have, and our supervisor at the corporate office will help where needed. It is rare we need to refer you to corporate, so please reach out with specifics so we can address for you!

02-13-2015

Certified Resident

Clean, friendly, SAFE, environment.

06-12-2014

Was this helpful?
Thanks for the review!

02-13-2015

Amenities

Apartment Features

Air Conditioning
Balcony
Cable Ready
Ceiling Fan(s)
Dishwasher
Internet Included
Oversized Closets
Some Paid Utilities
View
Garbage Disposal
Patio
Refrigerator

Special Features

Disability Access
Furnished Available
Pets
Short Term Available

Community Features

Accepts Credit Card Payments
Accepts Electronic Payments
Business Center
Clubhouse
Covered Parking
Emergency Maintenance
Fitness Center
High Speed Internet Access
Hot Tub
Laundry Facility
Pet Park
Public Transportation
Swimming Pool
Wireless Internet Access
Conference Room
Carport
Controlled Access
On Site Maintenance
On Site Management
On Site Patrol
Pet Friendly

Additional Features

Bike Racks
Breakfast Bar*
Brushed Nickel Custom Lighting
Cable Ready
Carpeting
Carport
Carport Included
Ceiling Fan
Central Air Conditioning
Ceramic Tile Baths
Courtyard(s)
Curved Shower Rod.
Disc Golf
Dishwasher
Dog Friendly Building
Entertainment Facilities
FREE High-Speed Internet
Free Weights
Full-Size Washer Dryer
Game Room
Garbage Disposal
Large Closets
Movie Rental
Over-The-Range Microwave.
Package Receiving
Patio or Balcony
Picnic Area(s)
Planned Social Activities
Refrigerator
Rover Hills Dog Park
Short-term Furnished
Under-Counter Blue-Tooth Dock
View
Washer/Dryer In Unit*
Window Coverings
Wooded Landscape

Pets Policy

Dogs Welcome
  • 2 pets permitted, no aggressive breeds
Cats Welcome
  • 2 pets permitted, no aggressive breeds

Property Details

Dover Hills

The Best Address in Kalamazoo

Now Leasing - Immediate Occupancy
Fall in love with your new home at Dover Hills Apartments, one of the most premier apartment communities that Kalamazoo, MI has to offer. Envision coming home every day to the view of lush green landscaping, where you can enjoy large comfortable living spaces and state-of-the-art amenities tailored to enrich your life. With easy access to I-94 and US-131, Dover Hills Apartments is just minutes away from Western Michigan University and The Crossroads, as well as all of the shopping, dining, and entertainment that nearby Grand Rapids has to offer.

Our unique one or two bedroom apartment homes feature spacious layouts, large closets, and brushed nickel custom lighting. Residents also enjoy our exclusive community amenities including a 24-hour fitness center, coinless laundry facilities, and free high speed internet. Take a dip in our sparkling heated pool, soak in our indoor hot tub, or spend the day relaxing on the sundeck

Lease Terms

11-18 Month Lease Terms. Lease terms are variable. Please inquire with property staff.

2 pets permitted, no aggressive breeds

Office Hours

Open until 5:00pm

 - 
 - 
 - 
 - 
 - 
 - 

Schools

Rating 5

Linden Grove Middle School

4241 Arboretum Pkwy, Kalamazoo, MI 49006
Public
6-8
Rating 4

Arcadia Elementary School

932 Boswell Ln, Kalamazoo, MI 49006
Public
Special Education
K-12
Rating 3

Kalamazoo Central High School

2432 N Drake Rd, Kalamazoo, MI 49006
Public
Special Education
9-12
Rating default

Heritage Christian Academy

6312 Quail Run Dr, Kalamazoo, MI 49009
Private
Combined Elementary and Secondary
PK-12
Rating default

Kalamazoo Christian High School

2121 Stadium Dr, Kalamazoo, MI 49008
Private
Secondary
9-12
All content about schools and school districts is provided by GreatSchools, a third party. Apartment Guide does not create, develop, contribute to, or endorse this content.

Helpful Information

Contact
Dover Hills

(269) 220-3604
By submitting this form, you agree to RentPath's 

© 2019 RentPath, LLC. All rights reserved. All photos, videos, text and other content are the property of RentPath, LLC. APARTMENT GUIDE and the APARTMENT GUIDE Trade Dress are registered trademarks of RentPath, LLC or its affiliates.

Apple, the Apple logo, iPad, and iPhone are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. App Store is a service mark of Apple Inc.

Information is copyrighted and school data provided by GreatSchools.org. Information is deemed reliable but not guaranteed. Schools listed above are based on distance from the selected location and are just a sampling of the schools in the area. To find a particular school district, and how it relates to a specific apartment, please contact the apartment manager.

Download the ApartmentGuide.com app for Android and iOS