$SlideshowTourVideo
131

Amenities

Apartment Features

  • Air Conditioning
  • Balcony
  • Cable Ready
  • Ceiling Fan(s)

Special Features

  • Pets

Community Features

  • Accepts Electronic Payments
  • Emergency Maintenance
  • Extra Storage
  • Garage

Additional Features

  • Serene Pond Setting
  • Private attached one-car garage
  • Trash & Recycling paid
  • Crown Molding
View More

Pets

Cats OK
  • Deposit: $300
  • $15 Per Month Pet Rent
Breed Restriction
Dogs OK
Call for Policy
(913) 800-4776or

Floor Plans & Pricing

Meadows 2DR
2 Beds2.5 Bath
$1,2201320+ sqft
Contact
Meadows 2DDR
2 Beds2.5 Bath
$1,3201568+ sqft
Contact
Meadows 2CV
2 Beds2.5 Bath
$1,320–$1,3801668+ sqft
Contact
Meadows 3CV
3 Beds2.5 Bath
$1,440–$1,5001777+ sqft
Contact
Prices, specials, features and availability subject to change.

Move-in Specials!

Ask about our spacious townhomes that come with an attached garage!

Take advantage of this fantastic offer today!

(913) 800-4776

Property Details

39.0147,-94.749814202 West 63rd Terrace, Shawnee, KS 66216Pine Meadow TownhomesPine Meadow Townhomes - Shawnee

Pine Meadow Townhomes

Pine Meadow is Shawnee's best luxury town home community. We offer maintenance free living and all the comforts of home complimented by lush landscaping and serene lake views. We are conveniently located to major highways, downtown, The Plaza, shopping, restaurants, great schools and much more. Come see why Pine Meadow is the perfect place to call home.

Lease Terms

Lease Terms: We are currently offering 12 month lease terms. Security Deposit: $600/$800. Flat non-refundable $200 administrative fee, regardless of floorplan. <BR><BR>Pet Policy: 2 pets maximum, $15 monthly pet rent per pet, $150 refundable pet deposit, $150 non-refundable pet fee. Breed restrictions apply.

(913) 800-4776or

Office Hours

Open Today

 - 
Show All Hours
(913) 800-4776or

Ratings & Reviews

Review Pine Meadow Townhomes!

Select a star to begin your review.
Overall Ratings
(66 Ratings)

34 Reviews for Pine Meadow Townhomes

Sort By:
Default
Certified Resident

Nice neighborhood, friendly people

03-11-2016

Was this review helpful?
Certified Resident

Not sure what has changed but the grounds is not well kept. Trash in streets. A sofa was thrown out by someone moving and there for two weeks and I went into the office to ask why it was still out there. Office lady not service friendly.

06-07-2018

Was this review helpful?
Hi, we're sorry to hear that this is your view of our community. Our grounds are picked up daily and whenever we see that someone has left furniture, we schedule for an immediate pickup. We would be more than happy to talk with you if you would like to stop by the office. We strive to make your happiness key. Thank you for your honest feedback.

06-14-2018

Certified Resident

The price is absolutely rediculous. The monthly rent rate could pay a three story home mortgage payment. Location drops the value of what you get dramatically. Police have to continually patrol the surrounding area if that helps. The one good thing I could say though is the office manager is nice and does work with you if you need the help.

04-09-2018

Was this review helpful?
We're sorry you feel that way. We can assure you that we do everything we can to make sure our rent prices are some of the most competitive in the area, and while crime has no address, we don't believe that police are constantly patrolling the area as you said. If you have any further questions or concerns, our door is always open. Have a good day!

04-12-2018

Certified Resident

I like the comfort of using the website but I don't like being charged an additional $5 to pay the rent.

03-18-2018

Was this review helpful?
Thank you so much for leaving us this review. We're happy to provide our residents with the luxury of paying rent online and can assure you that the additional $5 charge is necessary. We hope you understand and have a great day!

03-19-2018

Certified Resident

Expensive rent, but we only have to pay for cable and electric utilities which helps. Office has become more flexible, which is great. They can't seem to keep the same handyman on staff. The current gentleman is very nice, but slow and not diligent. He replaced our missing vertical blind panels and they don't match. Some are white, some are ivory, some are light blocking, some are not. May be picky, but it reflects the look of our home and the complex. We moved in 4 years ago and really had hoped they would have replaced the carpet and switched the old mini blinks to the plantation shutters that the rest of the new units are getting.

03-13-2018

Was this review helpful?
We can't thank you enough for leaving us this detailed review. While we are happy to hear that your time with us has been good, we are saddened to hear that it has not been great. Our team strives to provide our residents with the luxury amenities they deserve - please stop by our office and we would be happy to discuss any issues in further detail.

03-14-2018

(913) 800-4776or

Schools

Rating 8

Shawnee Mission Northwest High School

12701 West 67th Street, Shawnee Mission, KS 66216
Public
High
9-12 & ungraded
Rating 7

Trailridge Middle School

7500 Quivira Road, Shawnee Mission, KS 66216
Public
Middle
7-8
Rating 5

Broken Arrow Elementary School

5901 Alden, Shawnee Mission, KS 66216
Public
Elementary
PK-6
Rating default

Maranatha Academy

6826 Lackman Rd, Shawnee, KS 66217
Private
Coed
PK-12
Rating default

Hope Lutheran School

6308 Quivira Rd, Shawnee, KS 66216
Private
Coed
PK-8
Rating 8

University Academy-Upper

6801 Holmes Rd, Kansas City, MO 64131
Charter
Nonprofit
9-12
Rating 5

Allen Village School

706 West 42nd St, Kansas City, MO 64111
Charter
K-8
All content about schools and school districts is provided by GreatSchools, a third party. Apartment Guide does not create, develop, contribute to, or endorse this content.
(913) 800-4776or

Helpful Information

Check Availability

(913) 800-4776

By submitting this form, you agree to RentPath's Terms of Service and Privacy Policy.