Apartment Guide
  1. Home
  2. Florida
  3. Aloma
  4. Venue at Winter Park
(407) 901-3569

Venue at Winter Park

5 Autumn Breeze Way, Aloma, FL 32792
8 units available now
1 Bed$924–$1,017
2 Beds$1,141–$1,296
3 Beds$1,325–$1,452
New

Tour from Home

Live video tours and 3D tours to help you explore from home.

3D Tours and Videos

Venue at Winter Park, Aloma, FL
3D Tour
Person engaged in a live video property tour on a mobile device

Live Video Tours

This property may offer live video tours through apps like FaceTime and Zoom.

Floor Plans & Pricing

A1
1 Bed1 Bath
$924–$1,017720 sqft
1 Available
179
$1075
720 sqft
1 Bed1 Bath
Today
90
$1110
720 sqft
1 Bed1 Bath
Aug 15
126
$1110
720 sqft
1 Bed1 Bath
Aug 21
154
$1055
720 sqft
1 Bed1 Bath
Aug 22
212
$1055
720 sqft
1 Bed1 Bath
Sep 02
B1
2 Beds2 Bath
$1,141–$1,296976 sqft
6 Available
122
$1305
976 sqft
2 Beds2 Bath
Today
145
$1380
976 sqft
2 Beds2 Bath
Today
217
$1325
976 sqft
2 Beds2 Bath
Today
235
$1325
976 sqft
2 Beds2 Bath
Today
303
$1380
976 sqft
2 Beds2 Bath
Today
C1
3 Beds2 Bath
$1,325–$1,4521270 sqft
1 Available
6
$1535
1270 sqft
3 Beds2 Bath
Today
14
$1525
1270 sqft
3 Beds2 Bath
Aug 18
22
$1535
1270 sqft
3 Beds2 Bath
Aug 22
250
$1575
1270 sqft
3 Beds2 Bath
Aug 22
348
$1515
1270 sqft
3 Beds2 Bath
Aug 22
Prices, specials, features and availability subject to change.

Hot Deals

LIMITED TIME OFFER- 1.5 MONTHS FREE PLUS PRORATE FREE on select units! *Restrictions May Apply*

Ratings & Reviews

Review
Venue at Winter Park

Select a star to begin your review.
Overall Ratings
(237 Ratings)

55 Reviews for Venue at Winter Park

Sort By:
Default

The only thing good about this place is the location. They charge way too much for a small space, and then have entirely too many rules, that they don't enforce with everyone equally. If I didn't need to be in the location, I would definitely find somewhere else to live. But, with paying nearly $1700 a month, being able to save for another place is pretty much not an option at this point.

07-04-2020

Was this helpful?
We're sorry to hear that you're unhappy with your experience at our community. Our rates fairly and accurately reflect the current market, and like all communities, we enforce policies designed to ensure the comfort of all residents. If you have particular concerns regarding our policies, please reach out to our onsite team directly so that we can answer your questions and work to improve your stay with us.

07-17-2020

We're sorry to hear that you're unhappy with your experience at our community. Our rates fairly and accurately reflect the current market, and like all communities, we enforce policies designed to ensure the comfort of all residents. If you have particular concerns regarding our policies, please reach out to our onsite team directly so that we can answer your questions and work to improve your stay with us.

07-17-2020

No contact from property, not even a email response.

06-17-2020

Was this helpful?
We apologize that you haven't heard from us. If you have difficulty reaching us by email, please give us a call!

06-24-2020

We apologize that you haven't heard from us. If you have difficulty reaching us by email, please give us a call!

06-24-2020

bad service after you sign the contract will treat you badly until they say they can kick you out of the apartment lived 2 years I always paid well on time and they took my deposit

04-02-2020

Was this helpful?
We're disheartened by this negative feedback, as we believe it's important to treat all current and former residents in a respectful and professional manner. If you have questions about your deposit, please give us a call.

04-06-2020

We're disheartened by this negative feedback, as we believe it's important to treat all current and former residents in a respectful and professional manner. If you have questions about your deposit, please give us a call.

04-06-2020

I as a 4yr resident living here in this complex, Would highly recommend Venue At winter park apt to anyone that's considering making this your home. . the new owners have made everything modern, and beautiful, there is not a time I call for a problem, and it does not take more then 5-10min for maintenance to ce knocking on my door to fix it.like they say you pay for what you get. Yes it's pricey but you live comfortably. As for your kids Its super safe, I've never had a problem with my child-children outside playing. And Every one in the office are Awsome friendly and alway's up to help you, the maintanance Supervicer is GREAT!!!! and leads a great team of professionals that are always prompt on there work. I'm very happy to call Venue At Winter Park Our Home for myself and my family. Mrs. & Mrs Leon

05-18-2019

Was this helpful?
Thank you for your five-star review of Venue at Winter Park! We're thrilled to read that our beautifully updated community, responsive maintenance team, and family-friendly environment have all added up to a stellar experience. Please let us know if you ever require assistance in the future!

05-21-2019

Had a great time at the pool party !!

05-18-2019

Was this helpful?
We're so glad to hear that! Thank you for your five-star review of Venue at Winter Park!

05-21-2019

Amenities

Apartment Features

Air Conditioning
Balcony
Cable Ready
Dishwasher
Oversized Closets
View
Washer & Dryer In Unit
Garbage Disposal
Refrigerator

Special Features

Disability Access
Furnished Available

Community Features

Clubhouse
Emergency Maintenance
Fitness Center
High Speed Internet Access
Laundry Facility
Playground
Public Transportation
Swimming Pool
Tennis Court(s)
Wireless Internet Access
On Site Maintenance
On Site Patrol

Additional Features

Newly Expanded 24-Hour Fitness Center With New ...
Minutes Away From Downtown Winter Park And ...
Three Resort-Style Swimming Pools With Fire ...
Two Fenced-In Dog Park Areas.*
Beautiful Garden-Style Community That Includes ...
New Wifi Cafe With MAC Computers And ...

Pets Policy

Cats Welcome
  • $300-$500 Fee
  • 2 Pet Max
  • We welcome a maximum of 2 pets per apartment home. For more information, please call our leasing office.
Dogs Welcome
  • $300-$500 Fee
  • 2 Pet Max
  • We welcome a maximum of 2 pets per apartment home. For more information, please call our leasing office.

Parking

Surface Lot

  • Surface Lot available. Please call for details.

Property Details

Venue at Winter Park

Come home to The Venue at Winter Park, nestled in the heart of Winter Park! Conveniently located near Cady Way Trail, Fabulous Park Avenue Shopping, Full Sail University, UCF and Rollins College. Fantastic location that features easy access to Orlando's major arteries such as SR 436, the 408 East/West Expressway, Beachline, and the 417 Greenway. Our newly renovated apartment homes will include energy efficient stainless steel appliances, new designer style cabinets and countertops, USB charging stations, wood style plank flooring, newly designed kitchen and baths with coffered ceilings featuring new lighting fixtures and plumbing fixtures, screened patios, and washers and dryers in select units. New community enhancements COMING SOON include 3 Sparkling resort-style pools featuring outdoor summer kitchens, and new furniture. Newly expanded state of the art fitness center with 24-hour access featuring fitness on demand and spin room. Renovated clubroom with Wi-Fi cyber cafe and game ...

Lease Terms

Variable, 7-Month, 8-Month, 9-Month, 10-Month, 11-Month, 12-Month

Lease terms are variable. Please inquire with property staff.

Office Hours

In response to COVID-19, office hours and walk-in appointments may be limited.

Open until 6:00pm

 - 
By Appointment Only
 - 
By Appointment Only
 - 
By Appointment Only
 - 
By Appointment Only
 - 
By Appointment Only
 - 
By Appointment Only

Schools

Winter Park High School

2100 Summerfield Rd
Grades 9-12 | Public
Apartments Near Winter Park High School
7/10
Great Schools®

Aloma Elementary School

2949 Scarlet Rd
Grades PK-5 | Public
Apartments Near Aloma Elementary School
6/10
Great Schools®

Glenridge Middle School

2900 Upper Park Rd
Grades 6-8 | Public
Apartments Near Glenridge Middle School
6/10
Great Schools®

Conductive Education Center Of Orlando

3377 Forsyth Rd
Grades K-6 | Private
Apartments Near Conductive Education Center Of Orlando
No Rating
Great Schools®

The Geneva School

2025 State Road 436
Grades PK-12 | Private
Apartments Near The Geneva School
No Rating
Great Schools®

Cornerstone Charter Academy K-8

5903 Randolph Ave
Grades K-8 | Charter
Apartments Near Cornerstone Charter Academy K-8
7/10
Great Schools®
*All content about schools and school districts is provided by GreatSchools, a third party. Apartment Guide does not create, develop, contribute to, or endorse this content.

Contact
Venue at Winter Park

(407) 901-3569

I'm interested in (optional)

Add Message +
By submitting this form, you agree to RentPath's 

People who viewed this apartment also viewed

Artboard

© 2020 RentPath, LLC. All rights reserved. All photos, videos, text and other content are the property of RentPath, LLC. APARTMENT GUIDE and the APARTMENT GUIDE Trade Dress are registered trademarks of RentPath, LLC or its affiliates.

Apple, the Apple logo, iPad, and iPhone are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. App Store is a service mark of Apple Inc.

Information is copyrighted and school data provided by GreatSchools.org. Information is deemed reliable but not guaranteed. Schools listed above are based on distance from the selected location and are just a sampling of the schools in the area. To find a particular school district, and how it relates to a specific apartment, please contact the apartment manager.

Download the ApartmentGuide.com app for Android and iOS