ÅList a Property

The Charleston

4337 Norwood Ave, Sacramento, CA 95838
7 Units Available
Studio$1,297–$1,314
1 Bed$1,275–$1,440
2 Beds$1,372–$1,630

Tour from Home

Live video tours to help you explore from home.
Person engaged in a live video property tour on a mobile device

Live Video Tours

This property may offer live video tours through apps like FaceTime and Zoom.

Floor Plans & Pricing

Carrington Renovated
1 Bed1 Bath
$1,436–$1,440635 sqft
2 Available
Carrington Classic
1 Bed1 Bath
$1,275–$1,375635 sqft
2 Available
Lexington Renovated
2 Beds1 Bath
$1,545–$1,603788 sqft
2 Available
Shelby Classic
2 Beds2 Bath
$1,545835 sqft
1 Available
Ashton Renovated
Studio1 Bath
$1,297–$1,314542 sqft
Not Available
Ashford Renovated
1 Bed1 Bath
$1,377–$1,404590 sqft
Not Available
Ashford Classic
1 Bed1 Bath
$1,275–$1,305590 sqft
Not Available
Lexington Classic
2 Beds1 Bath
$1,372–$1,395788 sqft
Not Available
Shelby Renovated
2 Beds2 Bath
$1,630835 sqft
Not Available
Prices, specials, features and availability subject to change.

Pets Policy

Cats Welcome
  • Deposit: $500
  • $25 Monthly Pet Rent
  • Weight restriction: 25lbs
  • Breed Restrictions Apply
Dogs Welcome
  • Deposit: $500
  • $25 Monthly Pet Rent
  • Weight restriction: 35lbs
  • Breed Restrictions Apply

Parking

Covered Lot

  • Assigned Parking
  • No charge for assigned parking spot!

Amenities

Apartment Features

Balcony
Cable Ready
Ceiling Fan(s)
Dishwasher
Fireplace
Gas Range
Hardwood Flooring
Microwave
New/Renovated Interior
Smoke Free
Some Paid Utilities
Stainless Steel Appliances
Washer & Dryer Connections
Washer & Dryer In Unit
Garbage Disposal
Patio
Refrigerator

Special Features

Disability Access
Short Term Available

Community Features

Accepts Credit Card Payments
Accepts Electronic Payments
Clubhouse
Emergency Maintenance
Fitness Center
Gated Access
High Speed Internet Access
Hot Tub
Individual Leases
Pet Park
Public Transportation
Swimming Pool
Controlled Access
On Site Maintenance
On Site Management
On Site Patrol

Additional Features

Washer/Dryer in every unit
Fireplaces, Patios, New Flooring In Select Homes
Minutes Away from Natomas Promenade
Beautiful Pool, Spa, and outdoor Oasis
Gorgeous Custom Color Decorative Walls
Professionally Managed
Central Heating and Air
Near Downtown, Midtown and Old Sacramento
Inexpensive flat rate for Water, Sewer, and Trash
Fitness Center w/Weight Training, Elliptical, etc.
Pets Welcome

Property Details

The Charleston

Nestled in the heart of Sacramento, The Charleston Apartments offers all the rewards and comforts of high-class living. Whether it be a relaxing night of beautiful Sacramento views or a night out on the town, The Charleston Apartments gives you the neighborhood you're looking for at the price you want. We offer pet-friendly, 1 & 2 bedroom floor plans just minutes from Sacramento's finest shopping and dining, you get the benefits of city living, combined with comforting amenities. Contact us and schedule a tour today!

Lease Terms

Variable

Office Hours

Open until 5:30pm

 - 
 - 
 - 
 - 
 - 
 - 

Ratings & Reviews

Review
The Charleston

Select a star to begin your review.
Overall Ratings
(8 Ratings)

8 Reviews for The Charleston

Sort By:
Default

I've asked if you accept Section 8 vouchers, and no one has gotten back to me with yes or no. Somebody let me know.

08-16-2021

Was this helpful?
We are eager to get you the information you need, and earn back your interest, and ask that you reach out to us by phone or email at your leisure so we can provide whatever you need. Thank you for your patience -- we look forward to our next conversation.

08-23-2021

I was told there was no apartments available, last week

05-10-2021

Was this helpful?
Hello,
Thank you for taking the time to leave us a review. We appreciate your interest in our apartments and we're so sorry to see that it did not work out. We hope to hear from you again in the future. We wish you a wonderful day.
Management

05-17-2021

This place is terrible don't move here

09-29-2020

Was this helpful?
Hello,
We are truly concerned to read your review as we are constantly striving to make our community a comfortable and beautiful place to live. Our residents mean a great deal to us and we value your opinion and would like more feedback. It is important for us to address any concerns you may be having and restore your experience. We kindly ask that you please give us a call so we can turn your experience around. Thank you for sharing your rating with us, have a good rest of your week.

Management

10-05-2020

Hello,
We are truly concerned to read your review as we are constantly striving to make our community a comfortable and beautiful place to live. Our residents mean a great deal to us and we value your opinion and would like more feedback. It is important for us to address any concerns you may be having and restore your experience. We kindly ask that you please give us a call so we can turn your experience around. Thank you for sharing your rating with us, have a good rest of your week.

Management

10-05-2020

I loved the area esp when its close to stores fast foods n gas station and school Make it easier for me

08-10-2020

Was this helpful?
Hello and thank you for your review! We are ecstatic that you love our property's convenient location perks! If you have any questions or if there is any way we can better assist you please let us know! Thank you again for the great review, have an awesome day!
Management

08-17-2020

Hello and thank you for your review! We are ecstatic that you love our property's convenient location perks! If you have any questions or if there is any way we can better assist you please let us know! Thank you again for the great review, have an awesome day!
-Management

08-17-2020

I'm a current resident at The Charleston and recently was notified via an "Oops" letter that I was missing part of my rent payment from the previous month. I re-checked everything and then when calling was notified that it wasn't my mistake at all, but a mistake on their end. But the complex is continuing to try and make me pay for their mistake and it's gotten to the point where legal action may need to be taken on the matter. I would encourage any future residents to know that The Charleston will do anything it takes (even fraudulently positioning their residents as being at fault) in an attempt to address their mistakes. Be Warned!!!!!!

03-05-2020

Was this helpful?
Hello,
We are truly sorry to hear you have had an unpleasant experience with any member of our team. The experience you have described is not in line with our objective which is to provide exemplary service always and we will be sure to address our team regarding this matter. When you have a moment, please contact us so we may address your concerns and rectify your experience. We look forward to speaking with you soon, enjoy your day.

03-30-2020

Schools

Glenwood Elementary School

201 Jessie Ave
Grades K-6 | Public
Apartments Near Glenwood Elementary School
3/10
Great Schools®

Norwood Junior High School

4601 Norwood Ave
Grades 6-8 | Public
Apartments Near Norwood Junior High School
4/10
Great Schools®

Rio Linda Preparatory Academy

1101 G St
Grades 5-8 | Public
Apartments Near Rio Linda Preparatory Academy
4/10
Great Schools®

Slavic Gospel School

4659 Dry Creek Rd
Grades K-12 | Private
Apartments Near Slavic Gospel School
No Rating
Great Schools®

Skyline Christian School

4120 S Market Ct
Grades K-8 | Private
Apartments Near Skyline Christian School
No Rating
Great Schools®

Smythe Academy Of Arts & Science (Pk-6)

2781 Northgate Blvd
Grades K-8 | Charter
Apartments Near Smythe Academy Of Arts & Science (Pk-6)
4/10
Great Schools®

Natomas Charter School

4600 Blackrock Dr
Charter
Apartments Near Natomas Charter School
No Rating
Great Schools®
*All content about schools and school districts is provided by GreatSchools, a third party. Apartment Guide does not create, develop, contribute to, or endorse this content.

Contact
The Charleston

(916) 512-3609

I'm interested in (optional)

By submitting this form, you agree to our Terms of Service and Privacy Policy. You also consent to receive text messages at the number you provided from Apartment Guide, including marketing messages and through automated means. You don’t need to consent as a condition of renting any property.

Sacramento Apartment Features

People who viewed this apartment also viewed

Artboard

© 2021 RentPath Holdings, Inc. All rights reserved. All photos, videos, text and other content are the property of RentPath Holdings, Inc. APARTMENT GUIDE and the APARTMENT GUIDE Trade Dress are registered trademarks of RentPath Holdings, Inc or its affiliates.

Apple, the Apple logo, iPad, and iPhone are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. App Store is a service mark of Apple Inc.

Information is copyrighted and school data provided by GreatSchools.org. Information is deemed reliable but not guaranteed. Schools listed above are based on distance from the selected location and are just a sampling of the schools in the area. To find a particular school district, and how it relates to a specific apartment, please contact the apartment manager.

Download the ApartmentGuide.com app for Android and iOS

If you are using a screen reader, or are having difficulty reading this website, please email [email protected].